مدیر موج سوم

مدیر موج سوم

مدیر موج سوم مرکز دانلود مطالب آموزشی و موفقیت تولید کتابهای روشهای موفقیت سریع تولید مجموعه کتابهای تبدیل اندیشه به ثروت در سریعترین زمان با کمترین امکانات آموزش زبان follow me

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

کتاب صوتی کاخ فرصتها

کتاب صوتی پدر یک دقیقه ای

کتاب صوتی جادوی فکر بزرگ

کتاب صوتی آیین زندگی مردان موثر

خارق العاده ترین مجموعه موفقیت با عنوان دو حرف تا بزرگی بصورت صوتی

بهترین تکنیک‌ها و راه‌های افزایش فالور در اینستاگرام

درمان تصلب عروق و بازکردن رگهای قلب

باقاتل چربی شکم!به جنگ چاقی بروید

درمان 80 درصد بیماریها بادرمان و پاکسازی کبد

کتاب صوتی بی نظیر زندگی عاقلانه ازآلبرت الیس

کتاب صوتی بی نظیر زندگی عاقلانه ازآلبرت الیس

كتاب صوتي توانائيهاي نهاني در آدمي

آموزش صوتی روانشناسی تنبلی

درمان قطعی سنگ کیسه صفرابدون جراحی

کتاب بی نظیر کنزالذهب(کنزالیهود؛کنزالخواص)

کتاب صوتی تو همانی که می اندیشی

آموزش 0 تا100تلگرام

صوتی خداحافظ ناامیدی؛سلام زندگی

کتاب صوتی بی نظیر سنگ فرش هر خیابان از طلاست

تقویت بی نظیر تقویت حافظه در مدت 18روز

معجزه ؛7کیلو لاغری در یک هفته

راه حل قطعی بوی بد در محیط خانه و کار

چگونه در بازاریابی سوپراستارشوید

چگونه توسط وردپرس سیستم وبلاگ‌دهی بسازیم؟

معجزه دمنوش های شفا بخش

معجزه سپاسگذاری

درمان قطعی کبدچرب باطب و داروهای سنتی

کتاب صوتی وبینظیرستاره بازاریابی شبکه ای شوید

کتاب صوتی چه کسی پنیرمرا برد

کتاب صوتی حکایت دولت و فرزانگی

نسخه درمان قطعی سردرد میکرن

کتاب صوتی آییین دوست یابی

کتاب صوتی جادوی جهت دار کردن زندگی

اصول طلایی ارتباطات بصورت صوتی

آموزش های کلیدی فن بیان

کتاب صوتی وpdfآیین زندگی دیل کارنگی

درمان قطعی بواسیر بدون جراحی

کتاب صوتی شفای زندگی اثرلوئیزال هی

کتاب صوتی چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

کتاب صوتی فرشته درون

کتاب صوتی بیندیشید و ثروتمندشوید

کتاب صوتی سوال هاي درست اثر دبي فورد

کتاب صوتی پدرپولدار-پدرفقیر- رابرت کیوساکی

درمان قطعی دیسک کمر-100% درمان

ترفندهای بازاریابی برای موفقیت 100%مشا ورین مسکن

با اجرای این آموزشها،بافقر و نداری خداحافظی کنید

جادوی اندیشه برتر

کتاب صوتی قورباغه را قورت بده

چگونه با راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی ماهیانه درآمدی بالای 5میلیون داشته باشیم

راهکارهاواصول طلایی موفقیت و کامیابی2

اصول طلایی موفقیت و کامیابی1

تاثیرغذا در جسم و روح انسان بصورت صوتی

تاثیرغذا در جسم و روح انسان بصورت صوتی

تاثیرغذا در جسم و روح انسان بصورت صوتی

آموزش تخته نردبا4 تاس

آموزش مکالمه ویدئویی انگلیسی follow me در60 جلسه

آموزش مکالمه ویدئویی انگلیسی follow me در60 جلسه

آموزش مکالمه ویدئویی انگلیسی follow me در60 جلسه

آموزش مکالمه ویدئویی انگلیسی follow me در60 جلسه

آهنگ های آرام بخش بی کلام بسوی آرامش روح و روان

آموزش میکس صدا به ساده ترین روش ممکن باaudition

آموزش میکس صدا به ساده ترین روش ممکن باaudition

کتاب تبدیل اندیشه های طلایی به ثروت

داستانهای طلایی موفقیت و انگیزشی 2

آیاعلاقمندیدمشکلات مالی خود را برای همیشه درسریعترین زمان ممکن ازبین ببرید ویژه سال 96

121داستان طلایی انگیزشی وبی نظیرموفقیت

بسته دانلودی آلزایمر کیلو چند؟

تنظیم قراردادهای مختلف

تنظیم قراردادهای مختلف کاری

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 86
  • بازدید دیروز : 145
  • بازدید کل : 303170

آموزش بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ قانونی)


آموزش بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ قانونی)

 

 

آموزش بازاریابی شبکه ای(نتورک مارکتینگ قانونی)

 

 

 


آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد.

 

این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در ایران در زمینه بازاریابی شبکه‌ای کار می‌کنند، فکر می‌کنند که بازاریابی شبکه‌ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه‌ای، علت این موضوع، سابقه‌ی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری - و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق - ما ایرانی‌ها، حتماً شما هم این را شنیده‌اید که در زمانهایی نه چندان دور، اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد می‌شدند و مورد استفاده عموم قرار می‌گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می‌انداختند (هویتمند می‌کردند) که گویی تنها نوع کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان «مارک یا علامت» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم می‌خواستند بگویند آبگرم‌کن یا بخاری جدیدی خریده‌اند، می‌گفتند یک «دئوترم» جدید گرفته‌اند، برای «دستمال کاغذی»، می‌گفتند «کلینکس»، مایع نرم‌کننده لباس را می‌گفتند و برخی هنوز هم می‌گویند «سوسافت»، یا وقتی می‌خواهند به مته و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن در، دیوار یا سقف) اشاره کننده، می‌گویند «بلک‌انددکر» حال آنکه، اینها نام‌های تجاری هستند و این در حالی است که دهها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان نوع کالا را عرضه می‌کنند. به همین ترتیب است بازاریابی شبکه‌ای که تاریخچه بوجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن باز میگردد به سالها پیش از بوجود آمدن شرکتهایی مثل گلدکوئست و امثالهم.

«بازاریابی شبکه‌ای» در حقیقت مدلی برای بیزنس یا کسب و کار است برای فروش مستقیم کالا یا خدماتی با ایجاد نوعی درآمد برای افرادی که وارد این شبکه توزیع شده اند که به آن Residual Income - یا درآمد رسوبی - گفته می‌شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش و توسعه می‌یابد. تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می‌توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM استفاده کرد.» - اینترنت و دیگر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می‌توانند به کمک «بازاریابی شبکه‌ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند.

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای

حقیقت این است که هیچکس به درستی نمی‌داند که بازاریابی شبکه‌ای از کجا و چگونه آغاز شده است. داستانها و روایت های مختلفی در این زمینه نگارش شده است و صحت و سقم آن به درستی مشخص نیست چرا که این مدل کسب و کار یا Business Model به مرور زمان و به تدریج، طی گذشت سالها پیش از جنگ جهانی دوم تکامل یافته است. اصولاً مقوله بازاریابی علمی و حتی آکادمیک (به عنوان یک رشته تحصیلی) از اواسط قرن بیستم شکل گرفته است و به همین ترتیب است سایر اشکال بازاریابی. اما اکثر کارشناسان، فعالان و ناظران در این زمینه اتفاق نظر دارند کمپانی Nutrilite که در حال حاضر به عنوان بخش یا زیر مجموعه‌ای از Amway شناخته می‌شود اولین شرکتی بوده است که «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM را به صورت واقعی به کار برده است. از دید ناظران، این شرکت علاوه بر اینکه بنیان‌گذار بازاریابی شبکه‌ای است، در حقیقت، بنیان‌گذار صنایع مکمل‌های غذایی و ویتامینهای خوراکی نیز بوده است که فعالیت‌شان در این زمینه باز می‌گردد به سالهای ۱۹۲۰. عده‌ای بازاریابی شبکه‌ای را محصول قرن بیستم می‌دانند با یک تاریخچه‌ی یکصد ساله، عده‌ای آن را مقوله‌ای هفتاد هشتاد ساله می‌دانند با توجه به فعالیت‌های کمپانی Nutrilite در زمینه صنایع غذایی و برخی دیگر از فعالان و کارشناسان، با توجه به فراگیر شدن آن، تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای را حدود چهل پنجاه سال می‌دانند، تقریباً از زمانی که قوانینی برای کنترل آن (در امریکا) وضع گردید. اما آنچه که در مورد تاریخچه بازاریابی شبکه‌ای جالب و غیر قابل انکار است، ارتباطی است که MLM با صنایع غذایی داشته است و بدون شک پیشرفت و توسعه صنایع غذایی امریکا، موفقیت چشمگیر خود را مدیون شرکتهایی است که از بازاریابی شبکه‌ای استفاده کرده‌اند.

آغاز

آنچه که در تاریخ ثبت شده است اشاره ای به چگونگی بوجود آمدن این ایده ندارد. در سال 1949 دو جوان به نام‌های ریچ دووس Rich DeVos و جی وان‌اندل Jay VanAndel توزیع کننده محصولات کمپانی Nutrilite بودند، این دو جوان توانسته بودند ظرف مدت یک دهه سازمان بزرگ و موفقی را در سرتاسر امریکا ایجاد کنند و به این ترتیب فروش فوق العاده‌ای را برای کمپانی و درآمدی برای فروشنده‌های مستقیم کالاها بوجود آورند. اما از اواخر سالهای 1950 مشکلی بوجود آمد و آفتی به جان شرکتهای MLM انداخت و همین مشکل باعث شد که سازمان یا شبکه آنها را در هم بکوبد. در واقع، بازوی تولید کننده‌ی کمپانی Nutrilite از بازوی بازاریابی کاملاً جدا بود و در چنین شرایطی (و نه فقط در MLM که در همه‌ی بیزنسها) به سادگی می‌توان مشاهده کرد که بازوی بازاریابی پول بیشتری در‌می‌آورد و البته این چیز عجیبی نیست و کاملاً طبیعی است که در زندگی یا در هر صنعتی، افرادی که تولید کننده ها را به بازارهایشان متصل می‌سازند بیشترین سهم را از فروش (قیمت فروش) به دست می‌آورند. معمولاً در چنین شرایطی است که بین تولید‌کنندگان و بازاریاب‌ها یک حالت بلاتکلیفی و سرگردانی یا اصطلاحاً Standoff بوجود می‌آید. به همین دلیل است که این دو جوان شدیداً تحت نظر قرار می‌گیرند و مدام برایشان اخطاریه می‌رود و ایجاد مزاحمت می‌شود. سازمان ‌شان به سرعت کوچک و کوچک تر می‌شود و عدم وجود محصول برای توزیع و نیز عدم درآمد مکفی حاصل از فروش باعث این تحلیل سریع شبکه‌ توزیع‌شان می‌شود. همین امر باعث می‌شود که دو طرف به هیچ روی نتوانند با هم به توافق برسند و به همین دلیل است که این دو جوان تصمیم می‌گیرند محصول خودشان را داشته باشند تا مجبور نباشند چیزی را بازاریابی کنند که دیگر وجود ندارد. آنچه پس از این بوجود می‌آید به نوعی مثل یک افسانه می‌ماند. در ۱۹۵۹ این دو جوان، شرکت خودشان را تاسیس می‌کنند.

در سال ۱۹۵۹ کمپانی Amway فعالیت خودش را آغاز می‌کند و ظرف ده سال که از فعالیت آن می‌گذرد، می‌تواند کمپانی Nutrilite را بخرد. موسسین این شرکت بدون اینکه بخواهند خودشان را به گذشته سرگرم کنند، چشم به آینده دوختند و شرکتی را ساختند که حتی در حال حاضر (زمان نگارش این مطلب ۱۹۹۹) نیز بزرگترین شرکت MLM در دنیاست. البته موفقیت و نوع موفقیت آنها چنان چشمگیر بود که بار دیگر توجه و نگاه‌ها را به خود جلب کرد و همین موضوع باعث شد تا یک عالم شرکت MLM جدید نیز به آنها بپیوندند. امریکایی ها معتقدند که همیشه و در هر جایی یک «نیمه تاریکی» هم وجود دارد. شرکتهای بسیاری با اجناس تقلبی و زیر پا گذاشتن مسائل اخلاقی و قوانین محلی یا ایالتی مثل قارچ روئیدند و طرحها و سیستمهای تقلبی و غیر قانونی‌شان موجب شد تا مشکلات جدیدی برای شرکتهایی که به صورت قانونی MLM را به کار می‌بردند بوجود آید. شرکتهای قانونمند و متعهد MLM اولین شخصیتهای حقوقی بودند که خودشان بر علیه شرکتهای متقلب از دولت امریکا خواستند تا با وضع قوانین مشخصی به میدان بیاید و فعالیتها را تحت نظر بگیرد. MLM طی سالهای بعد از این و تا امروز بسیار توسعه یافته و کامل تر شده است. شرکتهای بسیاری نه فقط در امریکا که در اقصی نقاط جهان با استفاده از این مدل کسب و کار توانسته‌اند کالا و خدماتشان را بازاریابی کنند و شبکه‌های فعال، با انگیزه و گسترده‌ای از فروشنده‌‌های مستقیم را بوجود آورند

سیستم بازاریابی شبکه ای ، که هنوز در ایران بحث و جدل فراوانی بر سر درستی یا نادرستی آن وجود دارد ، ابتدا در سال 1959 میلادی در امریکا ، شکل گرفت و اقتصاد دانان بزرگی همچون راک فلر ، نت ورک مارکتینگ ها را پدیده ای توصیف کردند که 95 درصد سود تولیدکنندگان را که صرف تبلیغات بیهوده ، می شود تا 5 در صد سود باقیمانده به دست بیاید ، ذخیره کرده و از طریق مشتریان خود ، این تبلیغات را انجام دهد .

متن زیر ، مصاحبه با یکی از کارشناسان بازاریابی است که قرار بود در یکی از سایت های خبری کار بشه اما از اونجا که اصولا پرداختن به مسایلی که کسی چیزی ازش نمی دونه باعث میشه از مطرح شدنش هم پرهیز کنه ! این مطلب روی سایت کار نشد ( چون دردسر ساز می شد احتمالا! ) برای همین بد ندیدم توی وبلاگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بذارمش!

تا نظر دانشجوها و کارشناس های ارتباطی رو بدونم که مطمئننا بعضی نظرات مثبت و بعضی هم منفیه اما اینو مطرح کردم که بگم حتی مخالفت با یه پدیده هم نباید منجر به حذف صورت اون و بحث نکردن راجع بهش بشه.

سیاووش آذری ، کارشناس بازاریابی ، در رابطه با فلسفه ی ایجاد بازاریابی شبکه ای گفت :

ما امروز در دنیا ، دو روش تبلیغاتی داریم . یکی روش مدرن و به وسیله ی بیلبوردها، رادیو ، تلویزیون و مطبوعات است که هزینه ی هنگفتی را بر دوش تولید کنندگان می گذارد و دیگری روش سنتی است که تبلیغ را به وسیله ی دوستان و اطرافیان و طبیعتاً ، بدون صرف هزینه ، انجام می دهد . در واقع ، این شرکت ها تئوری جریان دو مرحله ای را در اشاعه و تبلیغ به کار گرفته اند که طی آن ، افراد در استفاده از کالاها در حلقه ی دوستان و آشنایان ، راحت تر و سریع تر ، تأثیر می ثذیرند تا به واسطه ی تبلیغات رسانه های جمعی . در نتیجه ، هزینه ای که این موسسه ها باید صرف تبلیغات احتمالا غیر مفید کنند ، بین مشتریان بازاریاب آن ها که تأثیر گذارترند ، تقسیم می شود .

وی اضافه کرد : این مشتریان ، با مبلغی که به شرکت ها پرداخت می کنند ، کالا یا امکانات مورد نیاز خود را به دست می آورند و از آن جا که در این سیستم ، واسطه ها حذف شده و مشتری و تولید کننده ، مستقیماً ، خرید و فروش می کنند ، قیمت ها نازل تر است .

آذری راجع به جبهه گیری های منفی شدید در مورد این پدیده ، گفت : طبق فرمایش امام علی ( ع ) ، احمق ترین انسان ها ، کسانی هستند که در رابطه با چیزی که نمی دانند صحبت می کنند و یا به قول گاندی ، هر پدیده ای که وارد می شود ، اول نادیده گرفته می شود ، دوم مورد تمسخر قرار می گیرد ، سوم مورد خشو واقع می شود و در نهایت ، آن را به عنوان یک امر بدیهی می پذیرند .

وی سپس افزود : نت ورک مارکتینگ ، یک پدیده ی جدید در جامعه ی ما است که در بدو ورود با ارایه ی تعریف های غیر واقعی و اشتباه از سوی خود متصدیان ، ذهنیت نادرستی در بین مردم ایجاد کرد و بسیاری از افراد از این سیستم ها ، توقع یک شبه ره صد ساله را پیمودن و پول دار شدن دارند در خالی که منطقاً ، در هیچ جای دنیا ، هیچ نظام اقتصادی ای ، چنین موضوعی را نمی پذیرد . به دلیل همین دید اشتباه و صرفاً ، مادی است که برخی مشتریان ، پس از مدت کوتاهی و با نگرفتن نتیجه ی مورد تصور ، از آن دلسرد شده و به نفی شدید بازاریابی شبکه ای می پردازند .

این کارشناس بازاریابی ، ادامه داد : یکی از مواردی که این شبکه ها به اعضای خود ، آموزش می دهند ، تمرین فعالیت های گروهی است چرا که نفع هر کس ، نه در حذف دیگران بلکه در سود آنان است ، و کسانی در این کار ناموفق هستند که نتوانسته اند باورهای خود را تغییر دهند زیرا موفقیت یک جلوه ی درونی است و قاونو ول زندگی ، قانون لیاقت ها است که می گوید ، هر کس ، به اندازه ی باورها و توانایی هایش ، پیشرفت می کند .

وی همچنین ، در خصوص شرایط کامل یک فعالیت اقتصادی در این سیستم گفت :

بازاریابی شبکه ای ، به لحاظ علم اقتصاد ، همه ی شرایط یک کار اقتصادی را داراست اما نمی توان و نباید تنها از دریچه ی اقتصادی به آن نگریست زیرا خود نت ورک مارکتینگ ، تعامل چند رشته ی بازاریابی شبکه ای ، آی تی ، جامعه شناسی ، اقتصاد و روان شناسی است و یک پدیده و فعالیت مانند این را ، باید با همه ی این ابعاد ، سنجید و ارزش گذاری کرد .

آذری گفت : در کشور های پیشرفته ی اقتصادی ، هر مدیری باید یک دوره ی کامل هنر بازاریابی را بگذراند تا بتواند بازده کار خود را جند برابر کند ، اما متأسفانه در ایران چنین اجباری وجود ندارد و به همین دلیل هم هست که اغلب مراکز اقتصادی و تولیدی که از طرف دولت حمایت نشوند ، با رکود شدید اقتصادی مواجه می شوند و هزینه های زیادی را بی جهت به هدر می دهند . یکی از مزایای این نت ورک ها ، این است که به افراد بیاموزند چطور با استقامت ، استمرار و تقویت باورهای قوی ، بازده کار خود را بالا ببرند و در زندگی برای خود هدف ثابتی داشته باشند و بتوانند با علم روز اقتصاد در دنیا ، چرخه ی اقتصادی خود را بهتر بگردانند .

وی با تأکید بر ، تفاوت بین بازاریابی شبکه ای و نظام های مالی هرمی که به معنای واقعی یک بازی پولی است و شخص در مرحله ای مشخص از جریان بازی حذف می شود ، خلط این دو سیستم را با هم مهم ترین دلیل غیر شرعی نامیدن یا کلاهبرداری تصور کردن این موضوع دانست و در پایان متذکر شد : به هر حال ، برای بررسی سیستم بازاریابی شبکه ای ، لازم است به جای یک طرفه به قاضی رفتن و تکذیب غرض ورزانه و مبتنی بر شناخت ناقص ، کارشناسان علوم مختلف و مرتبط با این رشته ، به بحث و تبادل نظر بپردازند تا آرا و نظرات واقع بینانه ای راجع به آن به دست بیاید .

بازاریابی شبکه ای

این باید هم برای من و هم مطمئناً برای شما جالب باشد که در میان سیلی از پیام‌های الکترونیکی، فکس، تلفن و نامه‌های دوستان عزیزم که عضو خبرنامه‌‌هایم هستند، موضوع بازاریابی شبکه‌ای و تفاوت آن با طرح‌های هرمی، محور اصلی بسیاری از سوالات متداول دوستانتان از سرتاسر ایران عزیزمان است.

بسیاری از دوستان در یکی دو ماه گذشته بارها و بارها از من پرسیده‌اند که حقیقتاً بازاریابی شبکه‌ای چیست؟ آیا بازاریابی شبکه‌ای همان طرح‌ها یا بازاریابی هرمی یا اصطلاحاً pyramid scheme است؟ آیا این نوع بازاریابی مشروع است و آیا از لحاظ مذهبی ایرادی به آن وارد است؟ و بسیاری سوالات مهم دیگر چون اینکه تعداد افراد فعال در زمینه بازاریابی شبکه‌ای در ایران چه تعداد است و آینده این نوع فعالیت‌ها با توجه به تغییر و تحولات سیاسی اخیر در ایران چگونه است؟

همانطوری که قبلاً نیز گفته‌ام بازاریابی شبکه‌ای یک مدل کسب و کار یا business model است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده است برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوع بازاریابی، قطعاً با pyramid scheme تفاوت دارد. در بازاریابی شبکه‌ای یا Network Marketing یا MLM (بازاریابی چند سطحی) ما با محصول یا خدماتی سر و کار داریم که مصرفی هستند یعنی این کالا یا خدمات مورد نیاز گروهی از مشتریان هدف بوده و توسط آنان به مصرف می‌رسد. در طرحهای هرمی کالا یا خدماتی در میان نیست و افراد به نوعی استخدام می‌شوند تا نام یا ورقه‌ی کاغذی یا کوپنی را سر زبانها بیاندازند و همین (چیزی که الزاماً مورد نیاز مردم هم نیست) و از قبل این فعالیت (که قطعاً کار هم نمی‌شود آن را نامید) درآمدی کسب می‌کنند. در بازاریابی شبکه‌ای افرادی که خود مصرف‌کننده کالا یا خدماتی هستند با توجه به اینکه از کیفیت آن کالا یا خدمات رضایت دارند، استفاده از کالا یا خدمات مورد نظر را به دیگران توصیه می‌کنند و چنانچه می‌بینید، محور اصلی این نوع فعالیت وجود مشتری و یا نیاز اوست.

افراد یا مشتری‌ها به عنوان خریدار کالا یا خدمات یک شرکت به نوعی وارد تیم بازاریابی آن شرکت می‌شوند و با فروش کالا و خدمات آن شرکت (توزیع) تیم بازاریابی را گسترش می‌دهند و این امر موجب هویتمند شدن آن کالا یا خدمات (Branding)، افزایش فروش و توزیع سریع و بدون نیاز به واسطه‌های بیشتر برای آن شرکت می‌شود. شخصاً فکر نمی‌کنم که از لحاظ مذهبی ایرادی به این کار باشد و تا آنجایی هم که اطلاع دارم این موضوع با مراجع متعدد در میان گذاشته شده است. نکته‌ی مهم این است که با توزیع کالا و خدمات از طریق افرادی که در زیرمجموعه Downline قرار گرفته‌اند، افراد (نت‌ورکرها) با توجه به Comp plan شرکت، درآمدی کسب می‌کنند که به آن درآمد رسوبی Residual Income گفته می‌شود. این نوع درآمد درست مثل اجاره بهایی است که یک صاحب خانه به صورت ماهانه یا سالانه دریافت می‌کند. قطعاً صاحب‌خانه خرجی را برای ساخت یا خرید خانه متحمل شده است و به این راحتی خانه‌ای به دست نیامده است. در کار بازاریابی شبکه‌ای نیز چنین است. ما معتقدیم که این کار بسیار سخت است و افراد باید در این کار حرفه‌ای باشند. یعنی کار خود را به صورت حرفه‌ای انجام دهند، باید اطلاعات داشته باشند و دائماً مورد آموزش قرار گیرند، مطالعه کنند و تمرین کنند تا بتوانند بازار هدف خود را بشناسند و هدف قرار دهند، به آن نزدیک شوند و آنان را به خرید و استفاده از کالا یا خدمات شرکتی که برایش بازاریابی (کار) می‌کنند جذب کنند

p><!--EndFragment

هدف از بازاریابی شبکه ای

دلایل گسترش NETWORK MARKETING

۱- کثرت تولید کننده ها :

امروز با اتوماسیون کارخانجات و به وجود آمدن کارخانجات تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک و تولید یک محصول با مارک های متنوع ، فروش و توزیع محصول بسیار مهمتر گشته و در واقع نحوه عرضه محصول و بازاریابی آن حتی در بعضی اجناس از ساخت و تولید آن مهمتر گشته است.

بعنوان مثال امروز راه اندازی یک کارخانه تولید ماکارونی پروژه عظیمی محسوب نمی شود و با سرمایه محدود و مشخصی در زمان کاملاً معین قابل دستیابی است. اما عرضه چنین محصولی در بازار پر از رقابت امروزی کاری بس دشوار و عملاً برای کارخانه های کوچک، نشدنی است.

پس دیدیم که امروز توزیع و فروش از اهمیت کمتر از تولید ، چه از نظر هزینه و چه از نظر استراتژی برخوردار نیست. در چنین وضعیتی است که تولید کننده ها جهت فروش محصول خود حتماً بایستی از سیاستها و روشهای بسیار دقیقتر و حساب شده تر استفاده کنند که NETWORK MARKETING یکی از آنهاست.

۲- حق انتخاب با مشتری است :

مصرف کننده ها در انتخاب آزاد هستند و طبیعی است که در این انتخاب سودی عاید کارخانه ها می شود و بنابراین مصرف کننده ای که سود می رساند حق دارد که سودی نیز دریافت کند.

۳- تبلیغات ارزش خود را از دست داده است :

هر کسی در خانه از تلویزیون ، رادیو و اینترنت و روزنامه ها و مجلات استفاده می کند و اینها نیز همگی در سطح خود شامل تبلیغات برای محصولات گوناگون هستند و بنابراین انتخاب محصول مورد نظر بسیار مشکل شده و امروزه اغلب مردم نسبت به آنها بی اعتنا شده اند و از روش سوال از دوستان و نزدیکان که محصولات را آزمایش کرده اند خرید خودشان را انجام می دهند.

۴- وقت طلاست :

برای انتخاب وقت محدودیت است ، هر کسی بطور جدا نمی تواند وقت بگذارد و تمام محصولات مورد نیاز خود را از میان هزار مدل آزمایش و انتخاب بکند و کسی که برای چند مورد اینکار را می کند و در نهایت یک راه که از همه بهتر است انتخاب می کند ، با قراردادن این اطلاعات در اختیار دیگران و از روش NETWORK MARKETING می تواند وقت گذاشته شده را جبران کند.

۵- شغل و درآمد ثابت و پایدار نیست :

با توجه به پیشرفتهای سریع تکنولوژی و عوض شدن جایگاهها و تغییرات بیش از حد ، شغلهای ثابت با درآمد ثابت مانند قدیم نمانده است . کمتر کسی پیدا می شود که در یک شرکت یا سازمان سالها کار کند . در سال ۱۹۸۰ بیش از ۳۰% آمریکایی ها شغلشان را از دست دادند. بنابراین مردم به روش کار با درآمد مستقل نیاز دارند.

NETWORK MARKETING به عنوان یک سیستم فروش که نیاز به سرمایه اولیه ندارد ، می تواند یک منبع درآمد مستقل برای افراد جامعه باشد.

۶- عدم انگیزه حقوق بگیران :

شرکت یا سازمانی موفق است که کلیه کارکنان و کارمندان و مدیران آن مسئولیت پذیر باشند و بصورت دلسوزانه امورات را بطور کامل انجام دهند و این در حالیست که مدیریت و رسیدگی به نحوه کارکنان استخدامی هر روز مشکلتر می شود و حتی بسیاری از سازمانها به نحوه پرداخت پورسانتی یا پورسانتی به علاوه حقوق بگیران رو آورده اند. در کشورهای پیشرفته از مهاجرین که انگیزه بیشتری برای کارکردن دارند استفاده می کنند و هر چند سال اکثر کارمندان سابق را اخراج می کنند و افراد جدید با انگیزه های بالاتر استخدام می کنند . از طرفی خود کارمندان نیز در مقام مقایسه خود با دیگران همواره از اینکه تلاش بیشترشان مورد توجه قرار نگرفته شاکی بوده اند و در اکثر موارد عدم جبران زحماتشان نسبت به دیگران که کار نکرده اند را دلیلی برای عدم تحرک و فعالیت بیشترشان میدانند.

 

 

 

:نتایج و دستاوردهای شما لزوما نباید تغییر فیزیکی در زندگیتان ایجاد کند، این تغییرات می تواند در نگاه و بینش شما به زندگی باشد. موفقیتهای خود را بازگو کنید، حتی داستان موفقیت های کوچک خود را هم بگویید

بعضی ها نزد من میان و میگن: آقای اریک وور، من داستان موفقیتی برای به اشتراک گذاشتن با آیندگان رو ندارم! من میگم : متاسفم ،اما من باور نمی کنم!

هر کسی داستانی داره.

ممکنه داستان شما بسیار بزرگ و الهام بخش باشه و از ژنده پوشی به ثروت رسیده باشید. اما این داستان هر کسی در نتورک مارکتینگ نیست به خصوص زمانی که هنوز شروع نکردن! اما حتما باید یه داستانی داشته باشید حتی اگه مدت زیادی از کار نتورک شما نگذشته باشه. پس …

داستان خودت را بساز

همه شما برای ساختن داستان متقاعد کننده خودتون به ۴ چیز تعیین کننده نیاز دارید:

۱٫سابقه، پیش زمینه شخصی شما( بک گراند)

۲٫چیزهایی که شما در باره سابقه و یا زمینه های کاری خودتون دوست ندارید

۳٫نتورک مارکتینگ و یا شرکت شما چطور شما رو نجات خواهد داد

۴٫دستاوردهای شما ، انچه که درباره آیندتون احساس می کنید!

به همه دلایلی که موجب شد شما به نتورک مارکنینگ کشیده شوید فکر کنید؟ موانع شما در زندگی چیست؟ رویاها و چالش های شما چه بوده؟ برای یادگیری چه چیزهایی آمدید؟ در نهایت چه چیز شما را متقاعد نمود؟

حتما بخوانید : ویدئو بیدارباش در بازاریابی شبکه ای-اریک وور

بر اساس آنچه می اندیشید، باید نتیجه بگیرید!

اکثر افراد با سه عامل نسبتا ساده می توانند. توزیع کننده ای ( ورودی جدید) که تازه وارد شده است زمانی که به قسمت نتایج می رسد به عقب برمی گردد ، آنها معتقدند نتیجه ای نگرفته اند زیرا به هدف درآمدی که در ابتدا گفته بودند نرسیدند. اما موفقیت بزرگ مالی ( تنها رسیدن به موفقیت مالی) نشان دهنده نتایج و دستاورد نیست.( نتایج مالی تون نشان موفقیت بزرگ نیست)

 

شاید هنوز برای آموزش فرزندانتون هزینه ای که میخواستید را نتونستید بپردازید اما بزودی به سمت هدف خود پیش خواهید رفت . شاید هنوز ۲۰ توزیع کننده (ورودی جدید ) نگرفته باشید اما با سه نفر هم شاهد رشد خواهید بود.

نتایج و دستاوردهای شما لزوما نباید تغییر فیزیکی در زندگیتان ایجاد کند، این تغییرات می تواند در نگاه و بینش شما به زندگی باشد. شما باید به آنچه که در آینده به دست خواهد آمد، مثبت تر و هیجان زده تر بنگرید و بیندیشید. در نهایت شما آنچه که قصد انجام آن را دارید احساس می کنید. شما احساس نشاط خواهید کرد و در نهایت به اهداف خود خواهید رسید!

موفقیتهای خود را بازگو کنید، حتی داستان موفقیت های کوچک خود را هم بگویید

لازم نیست موفقیت های بزرگ برای جلب و جذب چشم انداز و آینده نتورکتان داشته باشید. حتی موفقیت های کوچک نیز میتواند الهام بخش باشد. اگر خودتان از موفقیت حتی کوچک خود، هیجان زده باشید همین می تواند برای نتورکتان ( تیم یا آینده کاری تان ) الهام بخش باشد. شور و شوق، عزم، اراده و انرژی شما بسیار قوی تر از بزرگترین داستان های موفقیت است.

بنابراین درباره آنچه قبلا انجام شده، کوچک فکر نکنید. حتی اگر تنها شروع کرده اید باید داستانی بگویید. نتورک مارکتینگ از طریق موفقیت های کوجک زندگی شما را متفاوت می کند و شما می توانید آن را با دیگران تقسیم کنید.

*** برو بیرون و داستانت رو بگوووووو ***

p><!--EndFragment

  انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 490

تهران-سعادت اباد خ مجد

به سایت مدیر موج سوم با امکانات دانلودی بی نظیرآن خوش آمدید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما